Bölgemizde
e-ihracat farkındalığı oluşturmak için faaliyetlerine devam eden Ajansımız
tarafından Kayseri’de düzenlenen Erciyes E-İhracat Konferansı, Orta Anadolu’nun
iş çevreleri ile e-ticaret ve e-ihracat profesyonellerini bir araya getirdi.
Orta Anadolu Kalkınma Ajansının, Kayseri Ticaret Odası ve WORLDEF iş birliği ile düzenlediği Erciyes E-İhracat Konferansı 2020, Kayseri Ticaret Odası Rifat Hisarcıklıoğlu Konferans Salonunda yapıldı. Konferansa; Kayseri Valisi Şehmus Günaydın, Kayseri Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hüseyin Beyhan, ORAN Genel Sekreteri Ahmet Emin Kilci, Kayseri Ticaret Odası Başkanı Ömer Gülsoy ve Kayseri başta olmak üzere birçok ilden çok sayıda iş adamı katıldı.
Ermiş: Türkiye’nin önünde e-ihracat için çok büyük bir fırsat var
Konferansın açılış konuşmasını yapan WORLDEF Enterprise Genel Müdürü ve Türkiye’nin ilk e-ihracat danışmanlık şirketi sahibi Hakan Enes Ermiş, WORLDEF’in, Türkiye’de e-ihracatı canlandırmak için e-ihracat eğitimleri verdiğini, şirketlere e-ihracat danışmanlık hizmetleri sunduğunu ve sektöre personel yetiştirilmesi için ekosisteme destek sağladığını söyledi.
Türkiye’nin e-ihracatta büyük potansiyeli olduğunu vurgulayan Ermiş, üretim kapasitesi ve kalite anlamında da Çin’den sonra en avantajlı ülke olduğuna dikkat çekti. Ermiş, dünyada B2C iş hacminden de örnekler vererek, Çin’in 635 milyar dolar, ABD’nin 504 milyar dolar, Almanya’nın 70 milyar dolar ve Türkiye’nin 11.5 milyar dolar B2C satışı olduğunu anlattı. Ermiş, “Türkiye’nin önünde e-ihracat için çok büyük bir fırsat var. Bu fırsatların farkına varmalıyız.” dedi.
ORAN Genel Sekreteri Ahmet Emin Kilci: Ajans olarak e-ihracat çalışmalarımız devam edecek
ORAN
Genel Sekreteri Ahmet Emin Kilci ise, dijital dönüşümün en yoğun yıllarının
yaşandığını anımsatarak, “Zihniyet değişimi ve dönüşüm mecburdur. Dünyada 3.5
trilyon dolarlık e-ticaret hacmi var. Rekabet çok sert ve çok yıkıcı. Bu yüzden
dijital dönüşüm karşısında oyunu kurallarına göre oynamak gerekiyor.” dedi.
ORAN
Genel Sekreteri Ahmet Emin Kilci, yerel kalkınmayı temel misyon edinmiş bir
kurum olarak, Orta Anadolu Kalkınma Ajansı; Yapay zeka, nesnelerin interneti,
büyük veri, otonom robotlar, akıllı
şehirler, endüstri 4.0 gibi kavramların konuşulduğu yeni dijital çağda satış ve
pazarlama alışkanlıklarının modern dijital pazarlama enstrümanları ile
güncellenmesi gerektiğinin farkında. Ve bu amaçla bölgemizin büyük ve çok çeşitli
üretim hacminin aynı şekilde her geçen gün büyüyen bir e-ticaret ve e-ihracat’a
dayalı bir pazarlama ve satış dinamiğine dönüşmesi için çalışmalar yapılacağını
belirterek, Kalkınma Ajansı olarak, bölgemizde e-ticaret/e-ihracat yapan,
yapmayı düşünen tüm girişimlerimizin işbirliği tekliflerine açığız ve
danışmanlık, mentörlük hizmetleri ile yanlarındayız, bu amaçla Ajansımızda bir
çalışma grubu oluşturduk şeklinde konuştu.
Kayseri Valisi Şeyhmus Günaydın: Kalitemizi e-ticaret ile dünyaya götürmeliyiz
Kayseri Valisi Şehmus Günaydın da, konuşmasına, “Ülkemize ve milletimize yönelik saldırılarda ve afetlerde şehit olanları rahmet ve minnetle yad ediyorum.” diyerek başladı. Kayseri’nin, Anadolu’da ilk uluslararası ticaret yapılan bölge olduğuna vurgu yapan Vali Günaydın, “Kayseri ticaret için her zaman önemli bir yer teşkil etmiştir. Uluslararası rekabet çok daha acı ve daha fazla üretim, ihracat ve istihdam çok önemli. Bunları iyi yaparsak saldırılar karşısında güçlü oluruz.” ifadelerini kullandı.
Uluslararası ticarette başarı için birçok parametrede iyi bir performans sergilenmesi gerektiğini anlatan Vali Günaydın, “Ürün yelpazesini çeşitlendirmek ve kalitemizi artırmak zorundayız. Kaliteli ürün üretince kapınızda kuyruk oluşur. Ama bir malın kaliteli olması tek başına yeterli değildir. E-ticaret ile kaliteyi dünyanın her köşesine götürmek gerekiyor.” diye konuştu.
KTO Başkanı Gülsoy: Kayseri, e-ticaret pastasından payını almalıdır
Kayseri Ticaret Odası Başkanı Ömer Gülsoy da, Kayseri’nin 6 bin yıllık tarihi ile Anadolu’nun ticaret merkezi olduğunu; Tarihi İpek Yolu üzerinde bulunan Kayseri’nin ticari zenginliği e-ticarette geri kalmaması gerektiğini belirtti. Kayseri’den 180 ülkeye 2.5 milyar dolarlık ihracat yapıldığını vurgulayan Gülsoy, “Bu rakam Kayseri sanayinin alın teridir. Hormonlu değildir.” dedi.
Gülsoy, Kayseri’nin dış ticaret fazlası veren bir şehir olduğuna dikkat çekerek, “Dünya hızlı dönüşüyor. Ticaret bu dönüşüm tam merkezindedir. Artık e-ticaret diye bir gerçek var. Özellikle gençler buraya yöneliyor. Geleneksel ticaret ile birlikte e-ticarete de önem vermek zorundayız.” şeklinde konuştu. 2018 yılında Türkiye’de 50 milyon insanın internetten alışveriş yaptığını anlatan Gülsoy, e-ticarete ayak uyduramayanların kapanma tehlikesi ile karşı karşıya kalacağı uyarısı yaparak, “Kayseri, e-ticaret pastasından payını almalıdır. Biz oda olarak Üzerimize düşeni yapacağız. Her türlü dayanışmaya ve iş birliğine açığız.” dedi.
Beyhan: E-ticaret gümbür gümbür geliyor
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hüseyin Beyhan ise, dünyada mal alımı ticaret hacminin 25 trilyon dolar olduğunu; bunun 3.5 trilyon dolarını e-ticaret satışlarının oluşturduğunu anlattı. Beyhan, “Toplam ticaretin yüzde 15'i e-ticaret ile yapılıyor. 10 yıl önce bu oran yüzde 1 idi. On yılda 15 kat arttı. Yani e-ticaret gümbür gümbür geliyor. E-ticaret yadsınamaz, tedbir almak zorundayız.” ifadelerini kullandı.
E-ihracat enine boyuna ele alındı
Konferansta; Kayseri’deki üreticilere, bölgenin önde gelen şirket yöneticilerine ve elektronik ihracat yapmak isteyenlere stratejik bilgiler verildi. Ekosistemin profesyonelleri, e-ihracatta trend uygulamalar, pratik e-ihracat çözümleri ve e-ihracat devlet teşvikleri gibi konularda sunumlar yaptı. Ayrıca, online ödeme sistemlerinden e-ihracat yazılım teknolojilerine, lojistikten lokalizasyona, stok yönetiminden global pazaryerlerinde satışa kadar çok geniş bir yelpazede bilgilerin paylaşılacağı konferansta ünlü e-ticaret markalarının temsilcileri tecrübelerini paylaştı. Konferansta, e-ihracatta başarı hikayelerinin anlatıldığı bir de panel yer aldı.
Öte yandan, büyük ilgi gören konferansa katılanlar uluslararası iş birlikleri geliştirmek için firmalarla ikili görüşmeler yaptı. Bu görüşmelerde çeşitli prensip anlaşmaları yapıldı.
Etkinlik kapsamında, katılımcıların konunun profesyonelleri ile ikili ve grup toplantıları yapmalarını sağlayan deal-room uygulaması üzerinden yapılan eşleşmeler sonucu toplam 33 toplantı gerçekleştirildi.
E-ihracat nedir?
E-ihracat, kavramsal olarak “sınır ötesi e-ticaret” olarak tanımlanmaktadır. Online kanallar aracılığıyla yurt dışından alınan siparişleri müşterilere mikro ihracat kuralları dâhilinde ulaştırmaktır. Mikro ihracat, e-ticaret ve sınır ötesi müşterilerin buluşma noktası olan e-ihracat sayesinde dünyanın dört bir yanındaki tüketicilere online ürün satılabilir. E-ihracat, Türkiye’de son yıllarda yaygınlaşmıştır.
Ajans E-Ticaret Veritabanına Kaydınızı Yaptırın
Orta Anadolu kalkınma Ajansı olarak bölgemizde e-ticaret ve e-ihracat kapasitesinin artırılmasını çok önemsiyoruz. Bu amaçla planladığımız çalışmalarda bize yol göstermek, yapılacak işbirliği çalışmalarının bir paydaşı olmak ve diğer hizmetlerimizden yararlanabilmek için lütfen aşağıdaki link üzerinden kaydınızı yaptırın.
Kayıt linki için Tıklayınız.