Kayserinin Tanıtımında “Akıllı” Dönem
2 Ekim 2014 Perşembe
01.10.2014
Kayseri Valiliği’nin “Step To Kayseri” Projesi ile Kayseri’nin tanıtımında artık teknoloji harikası “ibeacon” cihazlar kullanılacak ve bu sayede akıllı telefonlar üzerinden istenilen bilgiye anında ulaşılabilecek.
Kayseri Valiliği’nce hazırlanan “Step To Kayseri” projesi için Vali Orhan DÜZGÜN ile Orta Anadolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Vekili Fatih GAVGACI arasında protokol imzalandı.
Vali DÜZGÜN, protokol imzası nedeniyle düzenlenen törende yaptığı konuşmada, 2 gün önce Kayseri’nin tanıtımı amacıyla hazırlanan Kayseri Yürüyüş Rotaları ve Turizm Keşif Rehberi’ni tanıtımını yaptıklarını hatırlatarak, bugünde yine Kayseri turizmini yakından ilgilendiren önemli bir proje için imza atacak olmalarının mutluluğunu yaşadığını söyledi.
Dünyada özellikle turizmi gelişmiş bölgelerde kullanılan teknolojinin Kayseri’de de kullanılmasını amaçlayan “Step to Kayseri” projesi ile gerek yurt dışından gerekse yurt içinden gelecek misafirlere Kayseri’nin turizm değerlerini daha etkin bir şekilde tanıtımının yapılmasını hedeflediklerini belirten Vali Düzgün, konuşmasına şöyle devam etti:
“Her geçen gün iletişimdeki yeniliklere bağlı olarak sosyal medya kullanımında artış var ve birçok kişinin elinde akıllı telefonlar var. İnsanalar Turizm ile ilgili yeni arayışlarını, gidebilecekleri yerlerle ilgili bilgileri, basılı eserler kadar elektronik imkânlarla ve yeni iletişim araçları ile gerçekleştiriyorlar. Bizde bu kitleye hitap etmek üzere bu projemizi planladık.”
Proje Koordinatörü Soner DAĞTEKİN’de, Kayseri Valiliği ve Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, TURSAB, KAYTİD gibi birçok kurum ve kuruluşların Kayseri'nin turizmde tanıtımı amaçlayan çalışmalar sürdürdüklerini belirterek, tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerinin bilişim teknolojileri ve yenilikçi yöntemlerle yapılması gerektiğine vurgu yaptı.
Dünya üzerinde yaklaşık 2.5 milyar insanın internet ve aynı zamanda arama motorlarını aktif şekilde kullandığına yine bu kullanıcıların yaklaşık 1,8 milyarının sosyal medya ağlarında hesabının bulunduğuna dikkat çeken DAĞTEKİN, internet ve sosyal medyanın ihmal edilemeyecek kadar önemli bir noktaya geldiğini ve bu imkanların turizm değerlerinin tanıtımı ve bilgilendirme faaliyetlerinde doğru şekilde kullanıldığında iyi sonuçlar elde edileceğini ifade etti.
“Step to Kayseri” projesi ile şehrin turizm açısından değer taşıyan noktalarına ve yine yerli ve yabancı ziyaretçilere yeme, içme, konaklama ve alışveriş gibi konularda hizmet veren işletmelere ibeacon adı verilen cihazlar yerleştirileceğini belirten Proje Koordinatörü Dağtekin, bu cihazların geliştirilen mobil uygulama ve portal ile entegre şekilde çalışacağını, ziyaretçilere en doğru ve tatmin edici bilgilerin bu şekilde kendilerine sunulacağını belirtti.
Projenin ilk olarak Türkçe ve İngilizce dillerinde 2015 yılı başlarında 8 ayrı noktada hizmete sunulacağı ve ilerleyen zamanlarda çok farklı dillerde hizmet verileceği, Applestore ile GooglePlay gibi geliştirilen mobil uygulamalardan ücretsiz olarak indirilerek faydalanabileceği ifade edildi.
Projenin tanıtılmasının ardından Vali Orhan DÜZGÜN ve ORAN Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Vekili Fatih GAVGACI protokole imza attılar.